Kustantaja tai kirjailija - kuka tienaa eniten? Osa 1: läsnä

Mattias Boström 01 syyskuu 2009

Kuka on todellinen käyttää useimpia kirjankustantamisen? Onko kirjailija, kustantaja tai joku muu?

Ottakaamme esimerkki. Tyypillinen romaani sidottuna muodossa on myynyt (f palkinto) 140 SEK kustantajalta, joka antaa tavoitehinta 300 kruunua vuonna kirjakaupoista, mutta hinta on lähes koskaan ulos. Sen sijaan se menee ehkä 219 kruunua tavallisessa kirjakaupassa ja alas 179 kr ja nätbokhandlarna ja tavaratalot.

En ole hyvä siitä kirjakauppa talouteen niin en tiedä kuinka hyvää bisnestä jälleenmyyjät ovat juuri tekemässä. Monet kirjakaupat ovat ilmeisesti kannattavuuden ongelmia. Voiko kukaan tuttu kirjakauppa henkilö selittää?

On lisättävä, että kustantaja ei saanut 140 kruunua. Jälleenmyyjät ovat keskimäärin 15-20% alennus - sanoa 17% luku otetaan mukaan laskuihin - ja luotan myös ns markkinointi avustus alennus.

Kirjoittaja saa rojaltituloja f-kustannus 140 kruunua, perinteisesti noin 27%. Mutta on asioita, jotka vähentävät rojaltit (esim. alempi royalty hinnat kirjakerho myynti). Siksi sanotaan, että kirjailija on keskimäärin 23% rojalteista. (Writers palkkiot alla ovat bruttomääräisiä ennen vähennetty sosiaaliturvamaksut ja verot.)

Tämä tarkoittaa, että 219 kruunua - että kirja maksaa kirjakaupassa - jakautui seuraavasti (luvut pyöristetty): kirjoittaja 32 kruunua, 84 kruunua kustantaja, vähittäismyyjä 91 kruunua (24 kruunua vuonna säästöjä ja £ 67 maksullinen) ja alv SEK 12.

Julkaisija tietenkin joitakin kuluja. Katsomme heidän 84 kr.

Romaanin esimerkki on debyytti kirja. Liikkeeseen 3000 kappaletta mahdollistaa siis järkevää. Oletetaan, että kirja maksaa 17 SEK / ex painamalla. 51 000 SEK maksetaan tulostimia. Se ei ole niin helppoa luoda kiinnostusta debutants mennessä vain mainoksia ja ostaa kampanjoita, joten olemme iloisia voidessamme lisätä SEK 30 000 markkinoinnissa. Sen sijaan työskentelemme ensisijaisesti saada arvioita ja julkisuutta kirja. Me tulostaa jopa etukäteen kopioita ja lähettää uudelleen kirjoja. 10 000 tähän.

Mutta ennen kuin olemme päässeet näin pitkälle tarvitaan kirjan kansi, tauko (layout) kirjelmän, kirjailija kuva ja oikoluku. Suurin osa näistä palveluista ostaa julkaisijaa freelancereita. SEK 38 000 euroa, sillä tämä voi kuulostaa suurelta, mutta markkinahinnat.

Lisää tämä kustantajan työtä tämän kirjan. Niinpä, ei yleiskustannukset, vaan ainoastaan ​​ne tunnit, kustantaja, toimittaja, myynti, markkinointi ja PR ihmiset käyttävät tätä nimenomaista debytanttina romaani. Ainakin sata tuntia on noin kaikkiaan ja snittlön, sano SEK 25 000 niin se toimii 20 000 kruunua (mukaan lukien sosiaaliturvamaksut).

Huomaa, että otan varsin alhainen kustantajan kulut - Haluan vain antaa teille esimerkin pohjalta mahdollisimman alkuperäisen vedon.

Me odottaa, että kustantaja maksaa keskimäärin 5% kirjan myynnin jakelukustannuksia.

Julkaisija SEK 84 on siis jaettu työntekijöiden palkat / freelancer 21 kruunua, 18 kruunua painatus-, jakelu-6 kr, PR / markkinointi 14 dollaria ja edelleen kustantajalle 25 kruunua.

(Painatus kustannukset / erät kasvaa - 17-18 kr - koska emme voi myydä jopa 2800 kappaletta painos 3000 kappaletta, loput käytetään vapaakappaleina sisällyttää kirjailija ja arvostelija.)

Tässä esimerkissä siis kirjailija yhteensä 90 160 kruunua ja kustantaja 69 432 kruunua. Sen sijaan vain 2 000 kappaletta myytyä painos 3000 kuin se oli kirjailija sai 64 400 kruunua ja 6880 kruunua kustantaja. Jos menet alempi kuin 2000 kpl myyty tarkoittaa ongelman melko nopeasti puhdasta tappiota kustantajalle. Kirjoittaja on aina suojattu ns garantihonoraret määrä on 50% kaikista rojalteja tekijän ensimmäinen painos ja maksettava etukäteen.

Jotain tällaista näyttää taloutta suuri osa julkaistuista kirjoista Ruotsissa tänään. Mutta miksi antaa tässä tapauksessa julkaisu tähän, kun he tietävät etukäteen, että julkaisemalla hankkeista ei ehkä mene mitään suurta voittoa? No, se on noin rakennus tekijää - uskoa vahvasti laatuun kirjailija ja tulevaisuudessa kysyntää hänen kirjoistaan.

By aluksi ottaa suuria riskejä määrä kirjoittajia uran toivotaan, että yksi tai useampi kirjoittajat kumppanuuksien tavoittaa painosten vähintään 10 000 kappaletta. Perinteiseen royalty järjestelmä toimii publisher enemmän rahaa kuin kirjailija ja voi toipua niiden aiemmat tappiot. Samalla on ensimmäinen suuri vaatimus julkaista suurempi painos on: parannettava suhdetoiminnan ja markkinoinnin keinot, joka syö joitakin voittojen kasvattamisen.

(Piratförlaget eroaa edellä kustantaja ja kirjailija aina ansaita niin paljon kun nouset ylös suurissa laitoksissa. Pituisilla kuitenkin kirjailija, joka tekee enemmän rahaa kuin kustantaja, jopa Piratförlaget.)

Sen lisäksi toivon, että kirjailija on kasvaa, monet kustantajat tappiollisen hankkeita niiden kirjallisuuden merkitys. On täysin kestämätöntä, erityisesti liikearvon näkökulmasta, mutta ei julkaisija voi selvitä yksin tässä, elleivät ne perustavat toimintansa eri kirjallisuuden rahallista apua.

Joten se on tämä perustelu, joka on perusta julkaisu taloutta. Ovat valmiita ottamaan monia riskejä ja tappioita, mutta sitten tehdä rahaa muutamia kirjoittajia, jotka todella myy todella hyvin.

Ruotsin julkaisu markkinat omistaa tietenkin lukuisia poikkeuksia edellä esimerkki, mutta perusperiaate on sama useimmille julkaisijoille. Vuonna tuleva blogikirjoitus näytän jakamisesta vastaava taloudellinen laskelma merkitsisi tulevaisuuden kirjamarkkinoilla, jossa e-kirjoja ja uusia myyntikanavia muutosten kustannukset tilannetta liiketoimintamahdollisuuksia.

kommentarer… läs dem nedan eller lägg till en } {19 kommenttia ... lukea ne alle tai lisätä yhden }

Joshua_Tree 01 syyskuu 2009 klo. 11:42

Mielenkiintoinen. Juuri sellainen asia täytyy selittää. Avoimuus taas. Näin pieni levymerkki (en muista mikä) että ympyräkaavion osoitti miten asiakkaan rahat jaettiin eri osapuolten kesken. Ajattelen enemmän tulevista asioista. Se on niin helppoa meille toimialan ulkopuolelle vain nähdä se eräänlaisena loinen.

Leffe D 01 syyskuu 2009 klo. 18:28

Todella hyvä post Mattias. Mielenkiintoinen ja hyvä että se on korostettu valon

Frida 01 syyskuu 2009 klo. 18:29

Erittäin mielenkiintoista lukea! Aina puhuu numeroilla.

Jonas Mosskin 01 syyskuu 2009 klo. 19:16

Kuten tavallista, kiinnostavaa Mattias. Tämä ei oikeastaan ​​ole mitään uutta, vaikka se on uutta, että avaat esittelee, mikä on hyvä. Se on ainoa tapa lopulta päästä vakauden ja luottamuksen sopimuksen kirjailijoiden ja muiden sidosryhmien kanssa.

Minulle suuri opetus ongelma kustannusyhtiö että järkevä tapa hinnoitella toimituksellista työtä. Linda Skugge mielestä ihmisten pitäisi kirjoittaa eivätkä muokata paljon, mutta itse olen sitä mieltä, että editorin tekeminen ja editointi pitäisi kehittyä ja saada parempi kuin nopea ja huolimaton. Sillä pohjimmiltaan halusi kaikki lukijat, kirjailijat, kustantajat, kriitikot jne. on niin hyviä kirjoja kuin mahdollista. Hyvät kirjat vie aikaa ja vaivaa ja on vaikea nähdä, kuinka paljon se maksaa ja kannattaa. Vertaa esimerkiksi. kanssa, kuinka vaikeaa on laittaa laatu journalismiin ja reportaasin selkeästi lukuihin + tai -.

Ahrvid Engholm 01 syyskuu 2009 klo. 21:11

"Kustantajat ovat ymmärtäneet joitakin resursseja" tyyppi.
Mutta se ei ilmeisesti kirjailija? Tekijä on huomattavasti suurempi yläpuolella. Elintarvikkeet, vuokrat jne. ovat vasta alkua.
Counting kustannuksia toinen osapuoli, mutta ei muuta, on perusta paljon arvosteltu Hollywood-tyyppinen laskenta (joka laskeutuu esimerkiksi perhe, Tolkien ei saanut penniäkään Super menestys LOTR elokuvia, sillä "yläpuolella" on syönyt se kaikki ylös).
Erityisen kiinnostavaa on se, että myös tekijän kustannuksella vähentää verovaikutus. Verot yksilön työ on yleensä merkittävästi korkeampi kuin yhtiöverotuksesta.
Mutta se ei ole perusongelma. Se on pikemminkin siitä, miten talous on muuttumassa painatuskulut, seurauksena ei suuria kuorma pitää ajaa ulos selluloosa ydin, kallis kirjakauppa toimitilat jne.. Se pitäisi mielestäni tarkoita * todella * paljon halvempaa kirjoja (E-lomake, joka on), mutta kysymys on siitä, kustantajat vastaavasti se vähentää niiden väitteitä siitä, kuinka paljon pie ne pitäisi olla?
Kun tekstinkäsittely ja taitto-tuli, mikä helpottaa ja nopeuttaa toimittaminen ja julkaiseminen huomattava, kirjoittajat, ei osaa rationalisointi. Pikemminkin he olivat huonommissa olosuhteissa. Post sanoi, että kirjoittaja "perinteinen" saa 27% F-hinta, mutta tosiasia on, että perinteisesti ollut vasta 90-luvulla ns puitesopimus, joka antoi kirjailija 16 2 / 3% ÅF hinta - ja niitä tulee lisää.
Mitä tapahtui voittoja tietokone liikkeeseen? Tekijät saivat vähemmän.
On tunnustettu helposti, että tietokoneet antoi tuottavuuden tulot - En puhu verkko täällä. Vain lähettää se välttää paperi käsikirjoitus latoja, jotka kirjoittavat tekstin vielä kerran tallennettu Multum. Varsinainen editointi on tietysti nopeammaksi. Mikä ei ole oikolukua ohjelmisto? Pitäisikö meidän dump säästää muutenkin puoli korrläsningsjobbet? Mitä ei kustantajan Tietokoneen hallinta? Kehittäminen kansi oli yksinkertaistettava kuvankäsittelyyn. ETC. Kaikki tämä oli 20 vuotta sitten.
Mutta huolimatta siitä, että kustantajat voisivat tehostaa ja leikata kustannuksia, kirjoittajat vähemmän.
Se ei ehkä ole valittaa liikaa (ja Piratförlaget ovat kirjailijoille suotuisa malli on tunnustettu), mutta kysymys on todella monimutkainen. Kustantajien täytyy keskittyä osansa kakusta laskee.

-Ahrvid

Kjell Åke Hansson 01 syyskuu 2009 klo. 23:30

Hyvä tarkistaa, Mattias.

Mutta jos oletamme, että kirja vie vuodessa väitteitä tekijän aikaa, ansaitset hänet / hänen omassa esimerkiksi vain puoli niin paljon, että vuosi, että kustantajan Economist, vuonna 5000 myi eriä - ja se voi hyvinkin olla mielletään hieman perusteeton. Luova voima SAS arvostetaan vähemmän kuin annettaessa.

Ahrvid on Poong kanssa kirjailija on myös kustannuksia. Mutta sitten tekijä voi hyvin järjestää itseään niin, että yläpuolella hoidetaan parhaalla tavalla, esimerkiksi yritys.

Minusta on tärkeää muistaa, että lähes kaikki kustantajan kustannukset ovat myös kirjailija, joka julkaisee kirjan itse - se olisi jopa tulostettuna asetteluja, markkinoidaan jne jne jne. On julkaisija kustannuksia, ei välttämättä kustantajia, jotka hyötyvät yksittäisten kirjoittajien .

Mutta tietyssä vaiheessa, kysymys on niin monimutkainen kuin Hound of Baskervilles!

Mattias B 02 syyskuu 2009 klo. 00:28

Ahrvid: kustannukset mainitsen vain ne, jotka johtuvat kustantaja olettaa kirjan julkaisemiseen. Jos voisin edes laskea kaikkia muita kustannuksia, julkaisijan, että julkaisijan vastineita tekijän "ruoka, vuokrat jne.", niin ei olisi enää rahaa kustantajan voittoa loppuunmyyty run 3000 kappaletta, vaan tappiota. Siksi julkaisijoiden täytyy saada todella myyviä kirjoja saada se kaikki mennä ympäri.
Se ei ole elinkeino, otan ylös. Sinun vertaus Hollywoodin arviointimenetelmiä ei voida soveltaa tässä.
Mitä seuraavaksi tehdään minun Seuraava blogimerkinnän julkaisutoimintaan Economics, joten se voi koskea en ole täällä.
Voit mainita miten Edellinen teknologinen kehitys oli helpompi Publisher - ja halvempaa - ja että sen olisi pitänyt tehdä, että kirjoittajat näin olisi saanut suuremman osuuden pie kuin he saivat. Itse ole ollut alalla yli vanha tekniikka vuorossa. Mutta olisi erittäin mielenkiintoista luottaa tähän ja miten kustannuksia ja aikaa muuttunut. Oletan ei ole itsestään selvää, että nyky työtä mikrotuki on aina halvempaa kuin päivää enemmän manuaaliset menetelmät. Mutta tämä on vain spekulaatiota - kunnes minä tai joku muu katsonut sitä.

Kjell Ake: Kun kirjoitan vastauksena Ahrvid edellä, otan esimerkiksi ole ollenkaan ylös elinkeinoja. Kirjoittaja on riski, ei ole kiinteästä kuukausipalkasta. Myy muutamia kappaleita, ei kannata ollenkaan, ne myyvät paljon kopioita ansaitset enemmän kuin "kustantajan taloustieteilijä."

Jonas: Olet aivan oikeassa, että mikään blogimerkintä on joitakin uutisia ja se ei ole edes muutama salaisuuksia. Yksi voi kuin yksittäisen asian, joka publisher milloin tahansa ja kustantaja olisi mitään syytä pidättää näihin numeroihin. Se on yleinen alan tuntemusta. Ja se on äärimmäisen tärkeätä, että julkaisijat ovat selkeitä tämän jo ennen tekijöille. Yhteistyö kustantajien ja kirjailijoiden perustuu paljon enemmän kuin vain sopimus - luottamus, ymmärrys ja ystävyys on yhtä tärkeää. Mielestäni on erittäin jännittävä vaikutusta sinuun toimituksellisen työn. Jokaisella, joka on lähellä julkaisemalla työtä tietää, kuinka paljon toimituksellista työtä keinoja julkaissut kirjoja - joitakin nimikkeitä, se on enemmän, toiset vähemmän. Vaikka se on hyvin merkittävä kustantaja korostaa kirjailija itsenäisenä brändi, se ei pitäisi merkitä, että on olemassa joukko ihmisiä ympäri kirjailija. Näin näkymätön tarkoituksella toimituksellista työtä. Yhteenotto näyttämisen ja piilottamisen on selvä.

Joshua_Tree, Leffe ja Frida: olen iloinen nautit minun yrittää kertoa asioita, jotka ovat arjen tuntemus kustantajille, mutta emme rahavirtaa ja sitten levitä edelleen. Koska valtava määrä enemmän kävijöitä Sitä verrattiin mitä olen, niin on selvää, että jatkan tällä linjalla.

Anitha Östlund 02 syyskuu 2009 klo. 12:08

Erittäin mielenkiintoista. Olen tietysti vasta aluillaan antaa ulos kirjani itse ja siksi on kaikki omasta hartiat.
Myös kiittää teitä ihania sivuston luvussa 1, jossa olen tietenkin mukana. Se on kiitos minun nyt kirjoittaa enemmän kuin koskaan olen tehnyt ja täysin ajatella koskevat työtäni ura.
Lisään blogisi suosikkeihin luettelosta.
Ole varovainen!

Ahrvid Engholm 02 syyskuu 2009 klo. 13:33

Voit Mattias:
No, jos kustantaja johdonmukaisesti onnistu myymään vuonna painokset 3000 kappaletta kirjoja, olen vakuuttunut, että se menee ympäri ja enempää - mukaan lukien kaikki kulut. (Ongelmana on pikemminkin, että kaikki kirjat myydä pois vuonna painos 3000 kappaletta).
Olen edelleen sitä mieltä, että sillä ei ole merkitystä laskea netto yhden puolueen ja brutta muille. Mutta helvetti, julkaisemiseen talous näyttää nyt ei ole niin kiinnostavaa. Näin se näyttää tulevaisuudessa * * E-kirjoja.
Nyrkkisääntöni (= voit tulkita se karkeasti, ja siellä saattaa olla poikkeuksia), että "luonnollinen" hinta digitaalisen e-valmiste on 10% vastaavasta analogisen fyysinen tuote. Ja se johtuu siitä fyysinen tuotanto on kadonnut, että jakelu on lähes ilmaista, että välittäjät katoavat ja että hinta laskee, kappalemäärä (ja useampia kohteita on hinta / ex drop).
Jos fyysinen kirja maksaa nyt 300 kruunua, E-Book saman otsikon maksaa 30 kr - mutta sitten nyrkkisääntö on suuntaa antava, voimme olla anteliaita ja eli 50 kruunua. Se on myös siitä, mitä fyysinen pehmeäkantinen kirja kustannuksia, joten tuoreessa "tavallinen" painos voi kilpailla uusintapainos pokkari.
Voin kuvitella, että kirjailija pitäisi saada 30 kruunua, 20 kruunua kustantaja. Noin 3000 myytyjen tuotteiden on 90 000 Kirjoittaja, 60 000 kustantajalle. Voiko kustantaja varaa muokata kirjan 60 000 kruunua? Kyllä, luulen niin. Siellä pitäisi olla muutaman kuukauden palkkaa, ja niin kauan ei tarvitse olla. Sen pitäisi mennä paljon vähemmän aikaa, joten siinä voi olla herkkyyttä m.
Totean, että numerot melko lähellä niitä sinulla on esimerkki. (Mutta se vaatii sitten että paljon piirtoheitin kustannus menee pois.)
Toinen ongelma on, että kirjat ovat kilpailevat muissa tiedotusvälineissä. Olemme sisällä kirjojen maailmaan sydämissä ja mielissä ehkä halua myöntää, että jotkut mieluummin videopelejä, Facebook, todellisuus näyttää televisiossa, mp3, jne. - mutta siellä se on. Joten kysymys kuuluu, mitä tulevaisuus kirjoja pitäisi tehdä ainakin säilyttää osuutensa ihmisten ajasta ja huomiosta?
Yksi vastaus minulla on: novelleja. Minulla on tapana Nag siitä, mutta mielestäni novelleja ovat täydellinen muoto silputaan, stressaavaa ikä. Lyhyemmät toimii voitte lukea keskeytyy, kun sinulla on aikaa. Mutta voi olla useita vastauksia.
Mutta vastauksia yrittää tehdä on onneton. Tie-kirjoissa kuuluisuuksia, joka tapauksessa huonompi salapoliisit (tykkään dekkareita, mutta näyttää olevan yli-tuotanto!), Conspiracy romaaneja la Dan Brown, loputtomat jatko-vanha onnistumisista, kyllä, en tiedä kaikkea. Mikä on 2000-luvulla voittanut kirjallisen muodon ja / tai genren?

-Ahrvid

Kjell Åke Hansson 02 syyskuu 2009 klo. 16:01

Mattias:

Se on vain, että mielestäni on mielenkiintoinen lähestymistapa kulttuurin luomiseen.

Eli: ne, jotka luovat taideteosten oletetaan olevan "riskinottoa", kun taas henkilön samaa työtä ei tarvitse olla siellä.

Mielestäni vanha taiteilija myytti kummittelee. Piratförlaget järjestelmien kanssa jaettu kakku on keino tasapainottaa taiteilija myytti, luulen.

Kustantajat ovat varmasti myös riskinottoa, mutta voi levitä niiden riskejä aivan eri tavalla kuin yksittäisen tekijän. Vai mitä?

Ann 03 syyskuu 2009 klo. 15:08

Mielenkiintoista, numeerinen yhteenveto. Arvaamaan, että otat myyntikustannukset (puhdas "istua alas kirjakauppojen ja iskostunut viesti" lisäksi markkinointi) ja inventaario jakelukustannukset? Ihme, jos tulostimet ovat ne, jotka elävät parasta kalylen toistaiseksi :-)

Magnus Carling 04 syyskuu 2009 klo. 19:42

Hei ja kiitos hienosta blogi!

Luonnollisesti mielestäni on liikaa mustaa maalia kustantajien ja puhua voitonjanoisia. Mielestäni on hyvä, että kustantajat ovat, muuten emme koskaan näe hyviä kirjoja markkinoilla.

Olen myös sitä mieltä, että on yli-keitetyt perunat, tai ehkä koko potin, siinä, että Dick näyttää olevan ainoa, joka pätee kaikkialla. Mielestäni tämä on tärkeämpää keskustella kuin ihmiset pitää kiinni torua kustantajat ottavat "liikaa" ja pie.

Lisa 06 syyskuu 2009 klo. 11:50

Ahrvid (hyvä nähdä sinut täällä!): En tiedä mitä elämme maailmassa, jossa 60 000 vastaa parin kuukauden kuluessa (nykyisen noin 3 viikkoa arvonlisäveroa, sosiaalikulut, ainekustannukset ja toimisto) ja jakelu ja markkinointi e-kirja on vähäinen. Rakentaa houkutteleva järjestelmä jakelu on erittäin kallista. Ja palkata kuten Amazon kaltaisia ​​malleja on tuskin ilmaiseksi.

Mattias: Mielenkiintoinen keskustelu, mielestäni Piratförlaget malli on järkeä. Lisäksi: "yhteistyö kustantajien ja kirjailijoiden perustuu paljon enemmän kuin vain sopimus - luottamus, ymmärrys ja ystävyys on yhtä tärkeä." Olen iloinen toteutuessaan. Kustantajat joka lähtee tämän asian eli henkilö-ja taloudellisia katastrofeja ympäristössään.

Lisa 06 syyskuu 2009 klo. 11:59

Vielä yksi asia: Minulle on selvää, että kustantajat, ekonomistit ym. monissa tilanteissa ansaita enemmän kirjasta kuin kirjailija. Kyse on kysynnän ja tarjonnan (onneksi pehmennetty paljon intohimoa teollisuus). Se on hyvin helppo löytää ihmisiä, jotka haluavat kirjoittaa romaaneja Vapaa-ajallaan vaikeampi löytää joku mahdollista harjoittaa kaksinkertainen Italian kirjanpito ja korrläsning. Samoin olen maksanut enemmän tylsää resepti muokata toisten työn kuin kun kirjoitan artikkeleita kanssa byline.

Mattias B 06 syyskuu 2009 klo. 17:01

Anitha: Onnea kirjankustantamisen! Ei ole helppoa olla itsestään kustantajille, mutta erittäin hyödyllinen ja opettavainen. Minulla on asiaan liittyvää kokemusta 90-luvun puolivälissä, mutta voin kuvitella mahdollisuuksia päästä nykypäivän suurempi johtuen lähinnä sosiaalisen median.

Ahrvid: Minun Esimerkiksi otin vain perus kustannuksia että kustantaja on kirja projekti. On olemassa erilaisia ​​småkostnader pidemmälle ja töissä kustannusyhtiö omistautuneet käsittelemään asia kokonaisuudessaan sen sijaan, että se voi olla taloudellisesti sidoksissa tiettyyn projektiin. Joten kustantajat että koskaan tulee esille painoksiin 3000 kappaletta, se voi olla vaikeaa, ellei hän saa kirjallisuuden tukea tai saada rahoitusta muista lähteistä.
En ole samaa mieltä perusteluista voitonjakoa tulevaisuudessa. Sillä heti kun ei ole välikäsiä e-kirjoja välillä kustantaja ja lukija, joten tietenkin haluavat välittäjän maksettavaksi. Ja luuletko tosiaan kustantajan ainoa tehtävä on muokata kirja? Jos kirja saa asianmukaisen jakautumisen tarvitaan luultavasti paljon markkinointi-ja PR samoin. Mutta Palaan näihin asioihin myöhemmin julkaistavassa blogitekstissä julkaisemalla taloudesta tulevaisuudessa.

Kjell Ake: Riskinotto tekijälle (ja muut taiteelliset ammatit) on mielenkiintoinen aihe - ja pirun herkkä. Minä miettiä onko hyvä tapa keskustella. En pelkää ryhtyä arkoja aiheita, mutta mieluummin ottaa ne alas käytännön tasolla kuin vain keskustella teoreettisesti.

Ann: Jakelukustannukset kuuluvat varastointi ja jakelu. Myyntikulut puristetaan minut satoja tunteja että kustantajan työntekijät kuluttavat kirja. Tiedän, että se on hyvin konservatiivinen, mutta halusin ensisijaisesti näyttää, kuinka kustantajien liiketoimintamalli näyttää. Että itse asiassa se on vielä huonompi kustantajien talouden myyntiin rajoitettu painoksia on eri asia.

Magnus: Kaikki menee aaltoina. Jo muutaman vuoden ajan, Dick oli vahva. Ja dekkaria sinänsä mielestäni ole ongelma, on olemassa monia salaisuuksia, jotka ovat korkeatasoisia. Uskon kuitenkin, että kaikki tyylilajit jotka uhkaavat levittäminen on takaisku ja pahin kirjoja genren poistetaan. Voit julkaista Detective ole oikotietä menestykseen Publishing House, vain jos annat pois hyvää dekkaria.

Lisa: Olen samaa mieltä teidän kanssanne kritiikki Ahrvid. Toki emme voi tarkalleen tietää, mitä tulevaisuus tulee näyttämään ja se tulee todennäköisesti olemaan useita rinnakkaisia ​​menetelmiä kirjamyyntiä. Mutta pyyhkiä pois kaikki välikädet ovat usein paljon vaikeampaa kuin luulet.
Mitä jakelun rahaa kirjailijoiden ja kustantajien ei viimeistä sanaa, se on alue, jossa kehitys tapahtuu, mutta tiedän hemmetin hyvin ei mitä tulee lopputulokseen. Kirjoittaja on perusta koko operaatiota, kustantaja on kasvattaja ja välittäjä.

Christian Larusson 10 syyskuu 2010 klo. 01:20

Kanon artikkeli!

Se ei ehkä suoranaisesti olla Super merkitystä minulle lähettää käsikirjoituksen eri kustantamoille juuri nyt, mutta olen hyvin iloinen nähdessäni näitä tietoja.
Jota arvostan!
KIITOS!

Muuten, haluan dikt-/novellbok nyt kuukauden, check out my verkkosivuilla lisätietoja http://www.ChristianLarusson.n.nu (vähän piilomainontaa)

Mattias Boström 12 syyskuu 2010 klo. 18:07

Christian: Kiitos! Glad pidit artikkeli!

Peter 07 kesäkuu 2011 kello. 13:35

Hei,

Löytyi tämä blogikirjoitus kun etsin rojalteja kirjoittajille. Kirjoitat, että nämä ovat perinteisesti noin 27%. Tiedätkö, jos sitä sovelletaan fiktiota vai onko se erilainen siellä?

Olen ollut tarjolla huomattavasti pienempi fiktio kirjan liittyvä kuvankäsittely jne. valokuvaajille.

Kiitos.

/ Peter

Mattias Boström 07 kesäkuu 2011 kello. 15:56

Hi Peter,
Se on yleensä aika paljon alhaisemmat tekijänoikeusmaksut kirjoihin kuten sisältää kuvia tai kun tuotanto / painatus / sitova muulla tavoin on kalliimpaa kuin tyypillinen puhdas oppikirja. Royalty on non-fiction kirja voi siis olla melkein hieman mistään, riippuen muista kuluista ja myös riippuen työnjako on välillä kustantaja ja kirjailija.
Terveisin,
Mattias

Jätä kommentti

trackbacks } {9} TrackBacks

Edellinen viesti:

Seuraava viesti:

Yhteistyössä kaupungin verkoston ja Cloud kaupunki .